
دوره آموزشی مهندسی فروش و بازاریابی
مهندسی همانطور که همه میدانیم یک علم است که با انجام محاسبات دقیق ریاضی اقدام به یافتن پاسخ برای علوم مختلف می کند. اکثر ما مهندسی را با علومی مانند عمران ، ریاضی و فیزیک میشناسیم. در حوزه های علوم انسانی و بازاریابی امروزه مهندسی کاربردی کمتر از رشته های عمران و ریاض و غیره ندارد. در واقع با پیچیده شدن روابط بازار، امروزه برای فروش باید با علومی مانند آمار و حسابداری آشنا باشیم. با علوم همچون آمار و حسابداری ما داده هایی را از مشتریان و نحوه تعامل با آنان گردآوری می کنیم. در مهندسی فروش وظیفه ما تبین قوانینی برای گسترش میزان فروش بر مبنای این علوم و نیز سایر داده های موجود است.
در یک تعریف ساده، مهندس فروش کسی است که اطلاعات فنی و تکنیکی کافی در مورد محصولی که قصد فروش آن را دارد داشته و در ضمن مهارت های فروشندگی بالای نیز داشته باشد. هوش کافی برای تلفیق این دو و توان تحلیل نحوه عملکرد پس از موفقیت و شکست در فروش از ویژگی های اصلی یک مهندس فروش است.
در فروشندگی و بازاریابی ما با یک ارتباط تنگاتنگ میان فروشنده و خریدار روبرو هستیم. فروش شامل فعالیت هایی می شود که یک فروشنده و یا یک بازاریاب انجام میدهد، از دریافت سفارش کالا تا تحویل کالای خریداری شده به مشتری. در واقع برای تفکیک فروشندگی از مهندسی فروش تنها میتوان به توان بالاتر در مدیریت و افزایش فروش یک مهندس فروش اشاره کرد.
توصیف شغل مهندس فروش : یک مهندس فروش با ترکیب دانش فنی و مهارت های فروش به یک سطح تعادل برای برطرف کردن خواسته های مشتری دست می یابد. این سطح تعادل به میزان دانش و شناخت محصولی که میخواهد بفروشد بستگی دارد .مشتریان و مخاطبان یک مهندس فروش معمولا کارکنان بخش فنی سازمانهایی هستند، که کار خرده فروشی انجام نمیدهند. مثال: کارخانه ها ، شرکت های خدمات عمومی ، مقامات محلی و بیمارستان ها کار یک مهندس فروش دقیقا چیست؟
یک مهندس فروش برای اطمینان از نیازهای مشتری و شرکت خود با فروشندگان بخش های دیگر و همچنین سایر کارمندان، مانند کارمندان طراحی و توسعه، خرید ، تولید و مدیران ارشد ارتباط برقرار می کند. یکی از وظایف مهندس فروش بازبینی روش های بکارگرفته شده از نظر تئوری و شیوه اجرا است.مهندسی فروش راه های ایجاد محیط های جدید برای افزایش سود را ترسیم کرده و همواره، با خلاقیت و بازآفرینی روشهای جدید فروش، میزان عرضه محصولات شرکت را افزایش میدهد.
کار روزانه مهندس فروش در یک شرکت معتبر:
- جستجو برای مشتریان جدید که میتوانند از کالا و محصولات شما در محدوده ای که کالا را عرضه می کنید سود ببرند.
- ملاقات حضوری با مشتریان بلقوه.
- ایجاد و حفظ ارتباطات با مشتریان
- مدیریت و تامین نیاز های مشتریان
- قانع کردن مشتریان به اینکه کالا و خدمات شما نیاز های آنان را به بهترین وجه برطرف می کند.
- گرداوری خواسته های مشتریان(دفتری که مشتری میتواند در باره کلا نظرش را بدهد و مانند آن)
- مذاکره در باره شرایط قرارداد و یا مناقصه
- مذاکره و بستن قرارداد با راضی کردن مشتری به پذیرفتن شرایط قرارداد.
- پیشنهاد سرویسهای خدمات پس از فروش
- مدیریت مشتریان و حساب آنها
- آنالیز هزینه و فروش
- ایجاد گزارش برای دفتر مرکزی
- حضور در بازارهای هدف فروش محصول
- ضبط و نگهداری اطلاعات تماس مشتریان
- همکاری در همآهنگی پروژه های فروش
- پشتیبانی از بازاریابی، با شرکت در نمایشگاه ها، کنفرانس ها و سایر رخدادهای بازاریابی
- ارائه پیشنهادات فنی و توضیح نحوه براورده شدن نیازهای مشتریان با کالای تولیدی ما.
- تهیه تکنیک های دستیاری پیش از فروش و آموزش های محصول
- همکاری با دیگر اعضای تیم فروش و سایر کارشناسان فنی
- حل مشکلات مشتریان
- کمک به طراحی کالاهای سفارشی
- تهیه ابزار و لوازم ورزشی برای تیم فروش
محتوای دوره آموزشی
برای ثبت نام در دوره های آموزشی و یا درخواست برگزاری این دوره های آموزشی در محل شما ، فقط کافیست فرم زیر را تکمیل کنید ، کارشناسان گروه مشاوران راشنو در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت .