خدمات تخصصی شبکه های اجتماعی

خدمات تخصصی شبکه های اجتماعی

در یک تعریف ساده شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین به‌طور کلی سرویس های مبتنی بر وب هستند که اشخاص قادرند در آنها عقاید، علاقه‌مندی‌ها، نظرات و محتویات مختلفی را با دیگران به اشتراک بگذارند. این شبکه‌های اجتماعی چندین نوع هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به شبکه‌های اجتماعی کسب‌و‌کار می‌شود، استفاده از این شبکه‌ها برای بازاریابی دیجیتالی یک از پررونق‌ترین روش‌های فعلی در ایران و جهان است

قلمروی موضوعی رسانه‌های اجتماعی به شرح ذیل است :

۱٫ شبکه محور: متمرکز بر توسعه روابط و ارتباطات بین کاربران

۲٫ اشتراک محور: متمرکز بر اشتراک گذاری محتوا از جمله محتوای چندرسانه ای

۳٫ انتشار محور: متمرکز بر نشر و به اشتراک گذاری اطلاعات

۴٫ گفتگو محور: متمرکز بر گفتگو در عین ارسال موارد محتوایی دیگر

۵٫ پیام‌رسان محور: متمرکز بر ارسال پیام‌ها با انواع قالب‌ها

۶٫ همکارمحور: متمرکز بر همکاری‌های اجتماعی

بیش از ۹۰ درصد برندها یا کسب و کارهایی که از بازاریابی تاثیرگذار استفاده کرده‌اند معتقد هستند این استراتژی بازدهی بالایی دارد. شرکت‌های مختلف کمتر از از روش‌های سنتی تبلیغات استفاده می‌کنند و حالا به دنبال ارتباط با مشتریان هستند. با توجه به سرمایه‌گذاری زیاد شرکت‌ها در این استراتژی بازاریابی دیجیتال پیش‌بینی می‌شود بازاریابی تاثیر گذار در سال ۲۰۱۸ رشد زیادی خواهد داشت.

امروزه رسانه های اجتماعی بخش عمده ای از کاربران اینترنت در کشورهای مختلف را به خود جذب نموده است و بدلیل وسعت فوق العاده زیاد کارکردها و سرویس ها در این حوزه، رشد روزافزونی برای زمان مصرفی در استفاده از این نوع سرویس ها پیش بینی می شود. امروزه رسانه های اجتماعی بستری برای اشاعه فکر و اندیشه و دیدگاه، بستری برای امور سرگرمی و تفننی مانند دوست یابی و همچنین آوردگاهی برای توسعه علم و دانش و تخصص شده اند. سایت های اینترنتی و تخصصی عمدتا لینک هایی به شبکه های اجتماعی دارند و مباحث تخصصی بصورت تعاملی را در این رسانه ها در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

همچنین با پیشرفت روز افزون دنیای اینترنت، استفاده از شبکه های اجتماعی توسط کاربران بیشتر از قبل دیده می شود. در این راستا شرکت ها و صاحبان کسب و کار در جهت ایجاد رابطه موثر با مشتریان و همچنین جذب مشتریان جدید از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی همچون اینستاگرام ،تلگرام، فیسبوک،توئیتر، و …. فعال بوده و کاربران بسیاری را در سرتا سر دنیا جذب نموده اند، هر یک از این شبکه های اجتماعی ویژگی های منحصر بفردی داشته و خدماتی اختصاصی در زمینه های مختلف کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک ارائه می دهند. بدین سان زمینه مناسبی برای رشد و گسترش مشاغل و ارتباط بین شرکتها و متخصصین در حوزه های مختلف فراهم شده است.

اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱- بیش از ۷۴٪ کاربران اینترنت عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و روزانه پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنند

۲- هر فرد به طور متوسط در پنج شبکه‌ی اجتماعی عضویت دارد و روزانه حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه از زمان خودش را صرف بررسی پروفایل خود می‌نماید

۳- فیسبوک با ۱.۵۹ میلیارد و اینستاگرام با ۴۰۰ میلیون کاربر محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی کنونی هستند

۴- افراد بین ۱۶ تا ۲۵ سال به میزان ۳.۵ برابر بیشتر از دیگران وقت خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که این موضوع نویدبخش رشد صعودی این شبکه‌ها در سال‌های آینده است

خدمات تخصصی گروه مشاوران راشنو در حوزه شبکه های اجتماعی :

بازاریابی شبکه های اجتماعی

برنامه ریزی و اجرای کمپین های بازاریابی و کارزارهای تبلیغاتی (مبتنی بر رسانه های اجتماعی)

تدوین طرح بازاریابی رسانه های اجتماعی

توسعه نام تجاری در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا ویژه وب سایت ها و شبکه های اجتـماعی

تولید و بروزرسانی محتوای مکتوب

راه اندازی اولیه و ایجاد اکانت و صفحه های اجتماعی

شبکه سازی و توسعه جامعه مجازی

طراحی و اجرای پویش رسانه های اجتماعی

طراحی و تولید محتوای گرافیکی، ویدیویی و چند رسانه ای

کمپین های تبلیغات شبکه های اجتماعی

گزارش دهی و آنالیز دوره ای شبکه های اجتماعی

مطالعه بازار و آنالیز و ردیابی رقبا